Hopp til hovedinnhold

Image
Vi minner om pokalskytingen på Varpet torsdag 18. august. Det skytes om Nitelvens bredds vandrepokal, en underholdene og spennende skyting med respittsystem som gjør at alle har mulighetene mot hverandre.

Møt opp slik at vi stiller mannsterkt mot Skedsmo.

Nittedalskyttere har vært i aksjon flere steder denne helgen. En tropp reiste til Eidskog på lørdag. Øsregn og mye kruttrøyk gjorde skytingen vanskelig, men noen oppturer ble det likevel. Karoline Andersen og Henriette Andersen vant 25-skudden i sine klasser med 250 poeng. I mesterskapet vant Karoline Eldre Rekrutt med 348 og Henriette ble rangert til andreplassen i junior med 349. Gledelig var det også at Kristin Dahl gjorde come-back med 235 i rekruttklassen.
Den største skuffelsen opplevde nok Konstanse Skøyen som fikk sitt stevne ødelagt på grunn av en feil med den elektroniske skiven. Litt kjedelig å kjøre 12 mil hver vei for å oppleve noe sånt.
Resultatene er lagt ut hos Eidskog.

Lunde og Listou har deltatt på Vinstra, og Daniel Jøndal Listou fikk en tredjeplass i Eldre Rekrutt med 349.
Resultatene er lagt ut hos Vinstra.

Nittedal erstattet treningen på torsdag med å skyte stevne på Oslo Østre.
De fikk med seg to medaljer hjem: Henriette Andersen ble nummer to i Juniorklassen med 349 poeng og Daniel Jøndal Listou ble nummer tre i Eldre Rekrutt, også han med 349 poeng.
Ellers var det gledelig at Magnus Bekken debuterte i klasse aspirant, og at Rune Dahl igjen skjøt godt i juniorklassen med ny pers på 247 og 347 poeng.
Resultatene er lagt ut her.

Resultatene fra Ullensakerstevnet 17-19 juni 2005 er lagt ut her. (.htm 350k)
Ingen av Nittedals skyttere hevdet seg helt i toppen. De fleste av våre skjøt midt på dagen på søndag og slet med mirage og urolig blink. Lyspunktet var Rune Dahl som skjøt sitt beste stevne i juniorklasser med 245 på 25-skudden og 343 poeng på mesterskapet.

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Image
Styret minner om klubbmesterskapet for alle klasser, og håper å se deg der. Skytingen foregår på Varpet torsdag 16. juni klokken 18.00. Premie til alle ungdomsskyttere.

Det er også en ypperlig anlending til å børste støvet av børsa om det er en stund siden du sist skjøt.

Kom oppom en tur da vel! Varm kaffe, nystekte vafler og brus er å få kjøpt.

Et resyme av Nittedalskytternes prestasjoner er lagt ut: her.

Landsdelskretsmesterskapet Viken-II gikk på Åsnes i helgen med over 600 påmeldte.
De største oppturene for Nittedal Skytterlag var:
Henriette Andersen vant sitt tredje Viken-II stevne på rad i juniorklassen med 349 poeng.
Daniel Jøndal Listou og Henriette Andersen skjøt på Akershuslaget som vant samlagskytingen for R/J.
Odd Arne Samdal fikk stjerne for en flott 12. plass i mesterskapet for klasse 2-5.
Konstanse Skøyen tok Raufossmerket på første forsøk ved å skyte 242 i Rekruttklassen.

Et fyldigere referat kommer senere, imens kan dere lese resultatene her.

Nittedals førstelag i Romerikscupen for R/J er videre til semifinalen etter å ha gått ubeseiret gjennom den innledende serieskytingen.
Kveldens match på hjemmebane mot en hyggelig gjeng fra Høland-Bjørkelangen ble vunnet med 1046 poeng mot 1018.
Både Daniel Listou og Karoline Andersen hadde 250 etter 25-skudden, Karoline med 23 sentrumstiere. Begge fikk en nier på omgangen, men gledet seg over å være videre i Cupen. De to andre på vårt lag var Henriette Andersen og Kenneth Lines.
De som er interessert i å følge med i cupen finner resultatene her.

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.