Hopp til hovedinnhold

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

De to første stevnehelgene av banesesongen 2005 er avviklet, med mange strålende prestasjoner an Nittedals ungdommer. Et lite sammendrag er lagt ut her: Link.

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Nittedal Skytterlags fjerde medlem i 350-klubben ble Daniel Jøndal Listou. Daniel skjøt 350 på første forsøk i år, i Skogbygdens vårstevne på lørdag. Et fyldigere referat kommer når stevehelgen er ferdig skutt.

Skytingen på elektronikkbanen gikk som planlagt, men tok noe lenger tid da man måtte ta hensyn til anvisningen på 100m. Odd Arne Samdal vant pokalskytingen. Resultatene er lagt ut under interne resultater i menyen til venstre.

Skytingen om vårpokalen på 100m ble denne gangen desverre en langdryg affære fordi trallebanen sviktet. Anvisning fra grav gjorde nok skytingen litt vanskeligere for de ferskeste skytterne.
Karoline vant for tredje år på rad, også i år med 250 poeng. Hun slo Henriette på rangering.

Resultatene er lagt ut under interne stevner i menyen til venstre.

Det inviteres herved til skyting om Vårpokalen på Varpet i morgen torsdag. Oppmøte fra klokken 17.30.

Vi er nå helt i innspurten med ferdigstillelsen av skytterhuset. Hovedsaklig takket være en liten kjerne æresmedlemmer og veteraner. MEN det gjenstår fortsatt en del arbeid som MÅ være ferdig i løpet av mai. Til dette trenger vi DIN hjelp, og her kan ALLE bidra. Dugnadsmat serveres. Møt opp, se hvor flott huset er i ferd med å bli og ta i et tak.

Første dugnad i innspurten er førstkommende lørdag med oppmøte rfa klokken 10 og utover. Det blir folk der utover dagen.

I finalen som foregikk i kjlleren på Rælingen Rådhus møtte Nittedal følgende lag: Kisen Miniatyrskytterlag, NTG Kongsvinger og Nordstrand 3.

For Nittedal åpnet Lise N. Ludvigsen med 274 poeng, Torbjørn Heggeblom og Odd Arne Samdal fortsatte med henholdsvis 272 og 290 poeng. Dermed lå Nittedal noen poeng etter de andre da ankermannen Bjørn Dahl gikk på standplass. Bjørn, med for anledningen ny skytedress, skjøt til 275 poeng. Tilsammen endte Nittedal på 1111 poeng som er omtrent gjennomsnittet av oppnådde resultater tidligere i sesongen. De andre lagene hadde greid å forsterke sine lag noe og plasserte seg med grei margin med følgende poengsummer:

Kisen med 1153 poeng
NTG Kongsvinger med 1140 poeng
Nordstrand 3 med 1133 poeng

Torsdag stod den siste kampen i serien i Ekeberghallen. Nittedals skyttere møtte Nordstrand Ungdom. På forhånd var det klart at Nittedalsskytterne måtte slå Nordstrand Ungdom for å ha mulighet til å komme til finalen. Med seier ville laget nemlig oppnå like mange poeng som Norstrand damer, som ved kampstart hadde den siste finaleplassen. Ved poenglikhet rangeres det på høyeste gjennomsnitt i alle kampene. Ved å holde gjennomsnittet fra tidligere i sesongen var det klart at laget ville gå videre. Når man telte opp viste det seg at Nittedal ville vinne matchen mot Nordstrand Ungdom relativt enkelt, men ville det holde for å passere Nordtrand Damer på tabellen?

Enkeltresultatene var: Torbjørn Heggeblom 284, Lise N. Ludvigsen 278, Bjørn Dahl 274 og Odd Arne Samdal 287 poeng.
Tilsammen 1123 som er over snittet fra tidligere i sesongen, dermed gikk Nittedal til finalen med samme antall kamppoeng, men flere oppnådde skytepoeng.

Finalen avholdes i kjelleren på Rælingen Rådhus mandag 4. april.