Hopp til hovedinnhold

2004 er nå historie, og vi kan kose oss med mye skyteglede og mange gode prestasjoner gjennom året som er gått. Spesielt våre ungdomsskyttere har markert seg med jevne og gode resultater, vi kan nevne Viken II, LS2004, Samlagstevnet, Romeriksblinken og Romerikscupen.

Historie er historie, vi må videre fremover og utfordringer har vi foran oss. De skal løses med lagspill og samarbeid, vi skal dra i samme retning. Felttreningen er allerede i gang på Varpet, og jeg er sikkert på at vi skal få mange gledesstunder på skytearenaene også i 2005. Spesielt gledelig er det at vi klarer å fylle på med nye skyttere, og vi har nå to tre stykker som ligger i startgropen og som helt sikkert vil markere seg kommende sesong. En "ny" utfordring i år er at en av våre ungdomsskyttere plutselig har blitt senior, neste år blir det flere. Da er det viktig at vi klarer å øke aktiviteten på 200 meter slik at vi kan bygge et likedannet miljø der som på 100 meter. Dette er en utfordring som må løses av seniorene, og som sikkert vil resultere i at også de hever seg ytterligere.

30. juni skal skytterhuset være ferdig, og det blir et meget flott anlegg. Fremdriften så lang har gått greit, men det er mye igjen og tiden går fort. Byggekomiteen ønsker seg derfor at flere av lagets medlemmer setter av en kveldsstund og en lørdag av og til, vi har mange viktige oppgaver som må gjøres før bygget er ferdig. Dugnad er gøy, så møt opp.

Vi skal også i 2005 arrangere vårt tradisjonsrike Nittedalstevne, det går av staben 28. og 29. mai. I tillegg er vi tildelt arrangementet av årets KM-felt og selveste finalen i Romerikscupen, 3. september blir en viktig dato. Alt tyder på at vi får et år med stor aktivitet og vi skal fremstå som en dyktig arrangør av våre stevner.

Med dette vil jeg takke alle for det arbeidet som ble utført i året som er gått, og samtidig ønske vel møtt til nye tak i 2005.

GODT NYTT ÅR!


Hilsen

Per Olav Listou
Formann

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Den etterhvert tradisjonelle juleskytingen ble i år vunnet av Torbjørn Heggeblom med sterke 95 poeng. Nummer 2 ble samboeren Lise Nordtug Ludvigsen med 88 poeng. Julefeiringen skulle med det være sikret ;) Nummer 3 og vinner av stor marsipangris ble fjorårets vinner Arne Hjortland. Arne oppnådde 82 poeng. Skytingen var i år som i fjor 5 skudd mot pyramideskive og 8 skudd mot klovneskive. Det ble servert gløgg og pepperkaker. Resultatene finner du under "interne resultater" i menyen til venstre.

Skogbygden Skytterlag arrangerte Samlagsmesterskapet i 15 meter innendørs forrige uke.
Stevnet samlet 173 deltagere. Av disse var 13 Nittedøler, 11 ungdommer og to seniorer.
Gledelig at vi denne gangen hadde fått med oss to aspiranter ut: Konstanse Skøyen skjøt 219 poeng og Magnus Skøyen skjøt 222 poeng.
I rekruttklassen hadde vi tre deltagere, men ingen av dem skjøt opp mot sitt beste. Kenneth Lines ble nummer 18 med 236, Kristoffer Hauge nummer 21 med 233 og Anders Borgerud nummer 29 med 228 poeng. Totalt var det 38 deltagere i denne klassen.
I eldre rekrutt hadde vi fire deltagere. Karoline Andersen stod for vår beste plassering, andreplass med 249 poeng. May Liss Kampen skjøt sitt beste innendørstevne så langt i karrieren og tok sjetteplassen med 245 poeng, ellers ble Daniel Jøndal Listou nummer 11 med 243 poeng og Andreas Lunde nummer 19 med 237 poeng, av 23 deltagere.
Vår andre medalje fikk vi i juniorklassen der Henriette Andersen ble nummer tre med 248 poeng. Linda Kampen ble nummer 12 av 26 deltagere i juniorklassen med 241 poeng.
Vi hadde også med to seniorer, en aktiv og en hobbyskytter. Odd Arne Samdal ble nummer 7 i klasse 5 med 240 og Anders Andersen ble nummer tre i klasse to med 215 poeng.

Resultatene er lagt ut på arrangørens sider Skogbygden.

Det har gått to store stevner innendørs i helgen, og Nittedal har hatt deltagere i begge.
Oslo Open er norges største innendørstevne innen Det Frivillige Skyttervesen. Tre nittedøler deltok, alle ungdommer.
Prestasjonene til ungdommene fra Akershus generelt var uvanlig labre, og Nittedølene utmerket seg heller ikke.
I klasse eldre rekrutt ble Karoline Andersen beste Akershusskytter på 22. plass (!) med 248 poeng, og Daniel Jøndal Listou ble nummer 24 med 247. Klassen hadde 70 deltagere. Henriette Andersen var svært skuffet etter å ha skutt 246 poeng i juniorklassen og blitt nummer ti. Hun var likevel nest beste skytter fra Akershus i denne klassen som samlet 53 deltagere.
Resultatene er lagt ut på arrangørens sider Oslo Open.

I Rolvsøyhallen arrangerte Fredrikstad Miniatyrskytterlag Rolvsøy Open. Et stevne på 50 meter miniatyr innen Norges Skytterforbund. Henriette Andersen og Karoline Andersen deltok i 30 skudd liggende i klasse U16.
Henriette har hatt ujevne resultater på knestående i det siste, på liggende derimot går det på skinner. 294 poeng (24 tiere, 6 niere) på 30 skudd liggende holdt til seier med tre poeng. Resultatet ville for to uker siden ha vært norsk rekord, men den har i mellomtiden blitt 297 poeng. Karoline tok tredjeplassen med 290 poeng.

Resultatene er lagt ut på arrangørens sider FMSL.

Alle medlemmer inviteres herved til tradisjonell juleskyting/juleavslutning på Bjertnes i uke 51.
Skyting for seniorene onsdag den 15. desember, og for rekrutteringsskytterne torsdag den 16. desember.
Oppmøte begge dager fra 18.00.

Det blir servering av gløgg og pepperkaker, og mulighet til å skyte noen skudd. Premier med tilknytning til julen... Skiva er utradisjonell, slik at det er gode muligheter for alle til å ta premie, spesielt siden det så langt det er mulig vil være premie til alle :)

Siste runde i 15-meter karusellen ble avviklet på Ullensaker forrige uke. Karusellen har bestått av fire stevner hvor de tre beste teller i sammendraget. Vi hadde med 12 skyttere, og selv om flere presterte godt fikk vi bare en skytter på pallen denne gangen: Karoline Andersen ble nr 3 i eldre rekrutt med 248 poeng. Vi gjorde det imidlertid bra i lagskytingen og ble nummer to etter Rælingen. Tre skyttere til var inne blant de ti beste i sin klasse: Henriette Andersen ble nummer fire i juniorklassen med 246 poeng og Linda Kampen nummer ti med 243. Daniel Jøndal Listou ble nummer syv i eldre rekrutt med 247 poeng.

I sammendraget etter fire runder vant Karoline Andersen klasse eldre rekrutt med minst mulig margin. Hun hadde samme poengsum som Tommy Nordby fra Sørum, 745 poeng, men ble rangert foran på høyere besteresultat skutt i et av stevnene, 250 mot 249 poeng.
Vi fikk en pallplass i juniorklassen også, Henriette Andersen ble nummer tre, rangert etter Tine Rognstad fra Hovind med samme poengsum, 739 poeng. Henriette hadde 247 poeng som beste resultat mot Tines 248. Stang-inn for Karoline og stang-ut for Henriette.
Den tredje av våre som kom seg inn blant de ti beste i sin klasse var Daniel Jøndal Listou som tok syvendeplassen i klasse eldre rekrutt med 739 poeng totalt.
Nittedals seniorer har stort sett glimret med sitt fravær på innendørskytingen i år, men det har sin naturlige forklaring: De som vanligvis er flittige stevnedeltagere tilbringer betydelig mer tid med å snekre nytt skytterhus på Varpet enn de bruker på å trene skyting. Vi får regne med at dette endrer seg når huset står ferdig til sommeren.

Resultatene fra fjerde og siste runde er lagt ut her. (.pdf format)
Sluttresultatene fra karusellen er lagt ut her.(.pdf format)

Tredje og nest siste runde i innendørskarusellen ble arrangert av Fet Skytterlag forrige uke.
Stevnet samlet totalt 178 deltagere. Vi hadde med 12 ungdommer, i seniorklassen stilte kun to hobbyskyttere.
Best av våre ble Karoline Andersen som igjen demonstrerte at hun behersker innendørskyting. Hun vant eldre rekrutt og skjøt fullt (250 poeng) som stevnets eneste skytter. Klassen eldre rekrutt samlet 28 skyttere, vi hadde en til inne blant de ti beste, Daniel Jøndal Listou på åttende med 246.
Åttendeplass ble det også på Kristoffer Hauge i rekruttklassen med 243 poeng. Her var det 38 deltagere.
Vår best plasserte i juniorklassen ble Henriette Andersen med 246 poeng og sjetteplass. Her deltok 21 skyttere.
Andreplassen i lagskytingen gledet også, våre ungdommer ble slått av Rælingen med ett poeng.

Resultatene er lagt ut på arrangørens sider Fet Skytterlag.

Søstrene skjøt strålende på 30 skudd liggende på 50 meter i Rolvsøyhallen i dag. Karoline hadde 292 poeng og perset med hele 11 poeng. Resultatet er bare ett skarve poeng bak norgesrekorden!

Storesøster Henriette skjøt også strålende, men måtte likevel se seg slått av lillesøster, selv om hun også satte pers. Henriette perset med 2 poeng med poengsummen 290 poeng.

Per Olav Listou ble gjenvalgt som formann ved akklamasjon. Det ble gjenvalg i alle viktige verv. Styret består nå foruten Per Olav av Per Lunde, Arne Hjortland, Bjørn Dahl og Odd Arne Samdal. Anders Andersen ble gjenvalgt som ungdomsformann.

Alle innkomne saker ble vedtatt enstemmig. Dvs. forslaget om reduksjon av skytetidene til rekrutteringsklassene ble utvidet til å gjelde alle klasser på 100m.