Hopp til hovedinnhold

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Årets siste skyting om Nitelven bredds pokaler ble avholdt på Skedsmo onsdag. Nittedals rekrutter gjorde jobben og fikk med seg et nytt napp i den "lille" pokalen. Dette var det 4 nappet i pokalen som må vinnes 5 ganger. Skedsmo har 3 napp i denne pokalen.

Seniorene hadde ikke gjort jobben sin i hjemmebaneskytingen, da bare 2 seniorer stilte der og var dermed sjanseløse på et nytt napp i den store pokalen. Skedsmos 3 beste skyttere hadde dessuten bedre poengsum igår enn Nittedals skyttere. I oppgjøret om den store pokalen har dermed både Nittedal og Skedsmo 4 napp!!

Individuelt så ble Daniel Jøndal Listou nr. 2 og May Liss Kampen nummer 3 på 100 meter, mens Bjørn Dahl ble nummer 2 på 300m.

Samlagsmesterskapet i baneskyting ble arrangert på Ullensaker denne helgen. Stevnet samlet hele 241 deltagere. Nittedal Skytterlag hadde med sytten deltagere, ti på 100 meteren og syv på 300 meteren. Hele seks av deltagerne på 100 meteren skjøt seg til en plass i finalen på søndag, og to av disse fikk med seg medaljer hjem. I tillegg hadde vi en skytter med i stangfinalen og en i "kongelaget".

Kristoffer Hauge kvalifiserte seg til skive 9 i finalen i samme klasse med 242 poeng. Han har dermed skutt seg til finale i Samlagsmesterskapet både i felt- og bane-skyting i sitt første år som konkurranseskytter. Prestasjonen ga han også Raufossmerket.

I eldre rekrutt kvalifiserte May Liss kampen (247 poeng), Karoline Andersen (247 poeng) og Daniel Jøndal Listou (250 poeng) seg til finale. Daniel skjøt sin beste 25-skudd noen gang, 250 poeng betyr naturlig nok 25 tiere, av disse var hele 21 sentrumstiere. Daniel lå dermed på en delt førsteplass etter innledende. May Liss Kampen tok denne gangen Raufossmerket og det med syv poengs margin. I finalen skjøt Karoline og May Liss henholdsvis 99 og 98 poeng og endte på syvende og niendeplass. Tre av skytterne med full hus fra innledende skjøt 100 i finalen og måtte ut i omskyting om førsteplassen. Daniel Listou var dessverre ikke en av disse. Han fikk ni blinker og en 9.9 i finalen og endte på fjerdeplass og ungdomsmedalje.

I junior fikk Rune Dahl skive ti i finalen etter å ha satt ny pers i juniorklassen med 246 poeng (100 poeng på 10-skudden). Henriette Andersen fikk definitivt til knestående og mistet ingen poeng der, men med en nier på liggende ble det 249 poeng. Dette er uansett et topp resultat i juniorklassen og ga henne skive to i finalen. Skytteren på skive en hadde 250 poeng med seg fra innledende og fikk 100 i finalen. Selv med en strålende finale, 100 poeng med 8 sentrumstiere, ble dermed førsteplassen uoppnåelig for Henriette.

I lagskytingen for R/ER/J ble Nittedals 1. lag nummer 2 med 746 poeng. Rælingen 1 vant med 748 poeng. Laget må tas ut før skytterne skyter og man legger sammen resultatet til skytterne på laget. På Nittedals 1. lag telte Henriette, Karoline og Daniel.

Av Nittedals seniorskyttere var det bare Odd Arne Samdal som kvalifiserte seg til finale i baneskytingen med 242 poeng i innledende skyting, noe som holdt til skive 4 i ”kongelaget”. Odd Arne fikk 98 i finalen og endte på en fjerdeplass.

Den som skjøt best av Nittedals seniorer i helgen var imidlertid Ketil Gundersen. Ketil skjøt 26 treff i den innledende stangskytingen og vant dermed den innledende skytingen i ren utklasningsstil, 2 treff foran nummer 2 som ble Ketil Mosbak fra Eidsvoll Verk. Ketil var imidlertid litt uheldig i finalen og nådde ikke opp denne gang.

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Nittedals førstelag i Romerikscup for rekrutt/junior er klare for A-finale etter å ha slått Urskog I på bortebane i semifinalen.
Våre 3 tellende skyttere oppnådde 1044 poeng mot Urskogs 1029.
For Nittedal skjøt Henriette Andersen, Daniel Jøndal Listou, Rune Dahl og Karoline Andersen.
Finalen går på Raumnes søndag 5. september.

Styret i Nittedal Skytterlag har mottatt en henvendelse fra Lunner MC-klubb med spørsmål om å benytte deler av skytebanen til Enduraløp den 28. august. Arrangementet kolliderer således med vår terminfestede skyting om dugleiksmerket denne dagen. Styret har likevel vurdert det dithen at skytingen om dugleiksmerket kan flyttes, slik at Lunner MC-klubb kan avholde sitt Enduroløp. På denne måten sikrer vi et godt naboskap og forventer lån av MC-banen til våre feltmessige arrangementer som mottytelse.

Ny dato for skyting om dugleiksmerket er den 2. september. Oppmøte klokken 17.30.
Du ønskes hjertelig velkommen til skyting om dette tradisjonsrike merket.

PS! Alle skytebaner er selvfølgelig stengt den 28. august! Enduroløypa krysser skytebanen foran skivene på 200 meter

Siden det ikke vil være mulig å skyte på Varpet på lørdag (se nyheten nedenfor)kaller byggekomiteen i stedet inn til oppstart av høstens dugnadsarbeid på skytterhuset den 28. august. Det vil være folk på banen fra klokken 10.00 og langt utover ettermiddagen. Benytt anledningen til å inspisere skytterhuset, samt å bidra med noen timer for skytterlaget. Det er arbeid i ulike kategorier til alle. Det viktigste i første omgang er rydding og klargjøring for legging av gulv i skytterhuset, men det er mye annet arbeid du kan gjøre. Bjørn Dahl er arbeidsleder.

Møt opp den 28. august med arbeidsklær og arbeidslyst. Det vil bli servert dugnadsmat.

Dugnadene vil fortsette hver lørdag utover høsten

Gjerdrum Skytterlag arrangerte Kretsmesterskapet i baneskyting søndag 15. August.
Nittedal var godt representert på 100 meteren, men kun to seniorer hadde funnet veien til Gjerdrum.
Vi fikk tre finalister på 100 meteren:
Kenneth Lines debuterte i rekruttklassen med å skyte 245 poeng på innledende. Ny pers med fem poeng og skive to i finalen ! Han forsvarte greit plasseringen i omgangskytingen og fikk sølvmedaljen med hjem.
I klasse eldre rekrutt vant Karoline Andersen med full pott, 350 poeng (28 sentrumstiere), etter å ha skutt 250 poeng på innledende etterfulgt av en omgang på 100.
Nivået i juniorklassen var imponerende, Henriette Andersen ble nummer fire med 348 poeng. Seieren gikk på 349.
Henriette stilte også på seniorlaget i lagskytingen sammen med Bjørn Dahl og Arne Hjortland.
Det må kalles en bombe at laget ble nr 2 av syv lag. Mye takket være at Bjørn skjøt et grunnlag på 98 poeng (med en åtter), Arne skjøt 90 og Henriette 88.
Resultatene kommer på arrangørens sider Gjerdrum SKL.

Skedsmo ønsker velkommen til Nidelvens bredds pokalskyting ons 25. august.
Hovedskyting kl. 18:00-20:00
Finaler 100m og 300m går ca. kl 20:00

Møt opp og hjelp til å slå Skedsmo i lagskytingen!

Cupen ble skutt på Varpet. De som skøt for Nittedal II var: Arne Hjortland, Per Olav Listou (formann), Per Einar Lunde og Liv Karin Kolås Andersen. Fra Raumnes II stilte Ola Eide, Arne Erik Nilsen, Rolf Kleven og Ole Johnny Kleven. Etter 25 skudd ledet Raumnes over Nittedal med 19 poeng. Nittedal klarte kun å ta inn 11 av poengene på mesterskapsomgangen, og måtte derfor se seg slått med 8 poeng. Nittedal II endte med 1253 poeng, Raumnes II med 1261 poeng.