Hopp til hovedinnhold

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Etter skytingens dag den 5. juni ca kl. 15.00 tenner vi grillene, ta med egen grillmat. Vi skyter om dugleiksmerket og om klubbmesterskapet i stangskyting.

Image
Har du aldri vært i kontakt med skytesporten, eller er det lenge siden sist? Nittedal skytterlag innbyr alle interesserte sambygdinger til Skytingens dag. Vi har skyttere fra 10-80 år så la det bli en familiedag.

Arrangementet avholdes i to puljer (fra kl 11.00-ca 12.50 og fra kl 13.00-ca 14.50) med samme program:
- Presentasjon av Det frivillige skyttervesen(DFS) og Nittedal skytterlag.
- Omvisning på anlegget med demonstrasjon av noen øvelser innen DFS.
- Stangskyting
- Felthurtigskyting (”Stuper’n”)
- Baneskyting på 200m, elektronisk skive med visning
- Storviltprøve på elektronisk skive
- Gratis skyting på 100m for alle som ønsker, 15 skudd m/cal. 22 og ”Salongrifle”. Premie til alle.

Nittedal skytterlag er den eldste forening i Nittedal, og er for tiden i stor fremgang. Våre ungdomsskyttere er for tiden blant landets beste. Vi har et flott anlegg på Varpet, med et splitter nytt skytterhus med flotte fasiliteter. Banen ligger nord i bygda, med avkjøring fra RV. 4 ved motorcrossbanen rett etter fylkesgrensa til Oppland. Via menyen til venstre finnes både veibeskrivelse, kart og bilder av banen.

Kjøkkenet holdes åpen, med salg av mat og drikke.

Kontakttelefon før dagen : 67072044.
Telefon på arrangementsdagen 67078562.

Interesserte er også velkomne på våre treninger på Varpet hver torsdag fra kl. 18.00.

Benytt anledningen til å bli kjent med skytesporten!

Vebjørn Berg som skyter for Blaker var i en klasse for seg under årets stevne. Med 348 poeng var han hele 3 poeng foran Nils Thomas Valand fra Grindølen og Øystein Johnsen fra Stange og Romedal. For de som fikk gleden av å følge hans skyting fredag kveld er det også klart at han var svært nær en ny banerekord. Med 2 skudd på 9,9 hang banerekorden til Frode Kristensen fra Norgescupstevnet i 2000 en tynn tråd. (Banerekorden står fortsatt som det 5. beste resultatet på adelskalenderen til Norsk Skyttertidende.)

På 100m delte for sikkerhets skyld våre egne eldre rekrutter representert ved Daniel Jøndal Listou og Karoline Andersen klasseseieren. De øvrige klassevinnerne ble:
R Jonas Dahl Rælingen
ER Karoline Andersen Nittedal og
Daniel Jøndal Listou Nittedal
J Ole-Kristian Bryhn Røyken
V65 Ivar Ligård Ullensaker
V73 Arne Mørk Hovet og Hol
V55 Bjørn Lindkjølen Rauhella
1 Arild Båheim Oslo Østre
AG3 Torstein Dynna Lunner

Det deltok tilsammen 362 skyttere på årets stevne som gikk i vekslende vær. Til tross for litt vesklende vær holdt skyteforholdene seg jevne under hele stevnet og det ble levert toppresultater gjennom hele stevnet.

Vårt nye skytterhus ble benyttet for første gang under stevnet som var så godt som ferdig til anledningen. Vi kunne høre mye ros for baneanlegget under stevnet. Skytterne ønskes velkommen tilbake til hyggelige skytedager på Varpet ved senere anledninger.

...er lagt ut. Finnes i menyen til venstre, under banestevnet.

Oppropslistene er lagt ut under "Banestevne->Resultater" i menyen til venstre.

På 100m er lagene så godt som fulle. Erfaring tilsier imidlertid at det er noen som ikke møter. Det vil være mulig å skyte på ledig plass. På 200m er det også en del fulle lag, men her er det lettere å finne skytetid.

Så langt er det 163 påmeldte på 100m og 197 påmeldte på 200m.

Nittedal 1 møtte Urskog 1 i Romerikscupen for R/J på Urskogs hjemmebane på mandag.
Urskog-skytterne var i knallform og ga Nittedølene kamp til døra med resultatet 1046. Nittedal halte seieren i land med 1049, det beste resultatet de har gjort i cupen. Karoline måtte en tur ut i nieren, med det var også det eneste poenget Nittedal mistet. Daniel Listou skjøt 350 med 31 sentrumstiere.
De som er interessert i å følge med i cupen finner resultatene her.

Det gikk tre skytestevner på Romerike i helgen: Fet, Urskog og Høland/Bjørkelangen. Nittedal gjorde rent bord i eldre rekrutt ved å vinne klassen i alle tre stevnene og ta dobbeltseier i to av dem !

Et lite sammendrag fra helgens stevner er lagt ut her: Link.

Det er i øyeblikket påmeldt 281 skyttere til årets stevne, skytterne er jevnt fordelt mellom 100m og 200m. På grunn av kapasitetsforskjell er det likevel få plasser igjen i de mest populære tidspunktene på 100m. Påmelding via web (og epost) avsluttes i kveld. Mandag kveld er det muligheter for påmelding via telefon, se annonse.

Påmeldingslister pr. 22/5 kl 13:00 er lagt ut under "Banestevnet->Resultater"