Hopp til hovedinnhold

Det inviteres til årsfest i det nye skytterhuset lørdag 29. oktober.
Invitasjonen er lagt ut her. (.pdf 146k)

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

100m og 200m.

(har ligget gjemt på samme link som lagoppsettet i tidligere nyhet noen dager)

Gamle nyheter for de fleste, men dog:
Nittedal 1 vant Romerikscupen for Rekrutt/Junior på hjemmebane på søndag. Laget mistet kun ett poeng, og fikk 1049. Det holdt til å slå Rælingen 1 med ett poeng. B-Cupen ble vunnet av Rælingen 2.
Seniorcupen ble vunnet av Høland/Bjørkelangen. B-Cupen her ble vunnet av Steinsgård.

Resultatene for både 100m og 200m, samt noen bilder er lagt ut her.

Image
Finalen avvikles søndag 4. september på Varpet skytebane. Skytingen starter klokka 10.00, for program se link (Word-format).

Lagene er satt opp både på 100m og 200m. Det er fortsatt lag som ikke har meldt inn sine skyttere. Dette må gjøres snarest!

Det blir lagt opp til fortløpende resultatservice inne i det nye skytterhuset. Lagene ønskes vel møtt til en fin skytedag på Varpet. Servering!

Funksjonærer møter senest kl 09.00.

Samlagsmesterskapet i baneskyting gikk på Rælingen i helgen.
Vi fikk to individuelle Samlagsmestere og vant lagskytingen for R/J med full pott, 750 poeng.

Et resyme av Nittedalskytternes prestasjoner er lagt ut: her.

Nittedals førstelag i Romerikscupen for Rekrutt/Junior er klar for A-finalen.
Laget møtte Rælingen II på Nittedals hjemmebane i semifinalen. Rælingen II skjøt godt og fikk 1039 poeng totalt.
Nittedals lag sprengte imidlertid poengskalaen og skjøt 1050 poeng av 1050 mulige. Så vidt vi kjenner til har ingen lag i Romerikscupen greid dette tidligere. På laget skjøt Kenneth Lines, Daniel Jøndal Listou, Karoline Andersen og Henriette Andersen.
Best individuelt ble Karoline Andersen med 350 poeng med 29 sentrumstiere.
Finalen i cupen går på Nittedals hjemmebane Varpet, søndag 4. september.
De som er interessert i å følge med i cupen finner resultatene her.

Det ble en spennende kveld på Varpet. Etter første skyting ledet Nittedal knepent lagskytingene både på 100m og på 200m. Det var også klart at det laget som vant lagskytingen dette året ville ta pokalen til odel og eie, da hvert lag hadde 4 napp i hver av pokalene. Pokalen må vinnes 5 ganger før den blir stående i premiehylla.

På 100m fortsatte Nittedals rekruttskyttere den sterke skytingen fra tidligere i sommer og tok en overbevisende seier i lagskytingen. På 200m stilte Skedsmo mannsterke opp for å forsøke å kapre pokalen foran nesa på Nittedalsskytterne. Og her ble det da også svært jevnt. Når status ble gjort opp viste det seg at våre skyttere med knapp margin hadde holdt unna for gjestene. Med 2 poeng bedre holdt det til å sikre at begge pokalene blir stående i det nye skytterhuset.

Etter at lagskytingene var avgjort, var det klart for individuelle finaler for de 8 beste skytterne på hver avstand. Finaleskytingen er lagt opp for å matche skytterne mest mulig og for å gi verdifull konkurransetrening til større konkurranser. Det skytes kvartfinaler, semifinaler og finaler.

På 100m feide Nittedals skyttere gjestene av banen allerede i kvartfinalen. Ettersommerens to beste skyttere, Henriette og Daniel, som til vanlig skyter i hver sin klasse braket sammen i en tøff semifinale. Henriette skjøt 2 kneskudd og 3 liggende, mens Daniel skjøt 5 liggende skudd. Daniel skjøt 50 med 4 innerblinker, men Henriette ga seg ikke så lett og smelte likså godt til med 50 med 5 innerblinker! I den andre semifinalen slo Karoline Kenneth med med 50 mot 49 poeng. Det var dermed klart for nok en finale hvor søstrene konkurrerte direkte mot hverandre. Begge skjøt nok en gang 50. De hadde like mange innertreff, dermed gikk Henriette foran fordi hun skjøt et vanskeligere program.

På 200m var det noe mer variabel skyting. Odd Arne skjøt godt. Med 58 poeng i hver skyting tok han seg videre fra skyting til skyting og vant til slutt.

Resultater finnes her.

Skytingen er terminfestet til 24.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.