Hopp til hovedinnhold

Som ventet møtte Nittedal I sterk motstand når de i mellomrunden av Romerikscupen skulle møte Haga I. Haga I er (sammen med Rælingen I) klare favoritter til å vinne A-finalen i årets cup. Våre skyttere måtte derfor overgå seg selv for å ha en mulighet til å komme til A-finalen.

Når skytingen var unnagjort i dag var det snarere under-prestering som var temaet med ett hederlig unntak. Robin Belgen satte årsbeste med sterke 348 poeng og kunne være vel fornøyd med sin prestasjon. De øvrige tre på laget, Knut Atle Sørskogen Stovner, Joakim Olerud Jensen og Alexander Bengtson har neppe like god grunn til å være fornøyd med egen skyting. Joakim og Knut Atle endte begge opp med 340 poeng og ble tellende på laget (de tre beste), mens Alexander fulgte tett på med sluttsummen 339.
Robin skjøt 100 på både ti-skudden og omgangen, mens omgangen for de øvrige tre ble for svake, og resulterte i 14 tapte poeng. Det var på omgangen våre tapte mest i forhold til Haga og da vet vel skytterne hva de må øve mer på frem mot KLM bane, SM-bane, KM bane og ikke minst B-finalen.

Laget endte da opp med 1028 poeng - sesongens laveste - og når Haga også hadde en litt dårligere dag enn vanlig, men likevel fikk opp 1036, så ble det et relativt klart tap.

Laget er likevel altså klare for B-finalen på Blaker og da er det nye muligheter med blanke ark for de som blir tatt ut på laget. Vi ønsker lykke til i finalen.

Nittedals fjerdeklasseskyttere har hatt et veldig godt LS på Voss og tre av dem skjøt Nittedal til en ledelse i lagskytingen før siste dag av innledende skyting var unnagjort. Ketil 242, Odd Arne 240 og Bjørn Dahl 240 og summen 722 for tre skyttere.
Vi var alle klar over at når klasse 5 skulle i ilden ville vi rykke nedover på listene, men vi hadde godt håp om finale (blant de 50 beste lagene)når vi også hadde igjen en skytter som skulle skyte innledende. Vår sistemann Daniel Jøndal Listou skjøt imidlertid ikke poengsummen til laget opp vesentlig, men nok til å skyve ut Bjørn Dahl til en reserveplass rangert på innertiere. Laget endte opp med en flott 32. plass blant alle skytterlag som er representert på LS - en strålende innsats - og klar finaleplass med 722 poeng og 26 innertiere. Jondalen var best innledende og hadde 732 poeng.
Lagskytingsfinalen pågår i skrivende stund live. Daniel Skjøt 94 som førstemann - litt for lite etter egen målestokk, men skjøt oss opp 9 plasser til en 23. plass før Odd Arne skulle i ilden. Daniel skulle nok svært gjerne vært foruten skuddet ute i 7,7 på stående.

Litt utsettelse ble meldt pga støving fra vollene og vanningsbehov(!) og det ble også gjennomført en omskyting for de som fikk første serie ødelagt av støvingen. Arrangøren la dette over i den enkelte skytterns hender og de som mente de ble plaget fikk skyte om igjen - tipper de som fikk dårlige summer "syntes de ble plaget", og mangt kan vel sies om måten dette ble gjort på - alle eller ingen? Uansett medførte denne omskytingen at vi havnet nede på en 35. plass etter første skytter - Daniel skjøt ikke om igjen til tross for at han ikke fikk fullklaff i første runde. Odd Arne fikk 92 poeng etter en noe skjev serie ut til høyre. Et par knepp venstre og det ville blitt 3-4 poeng til. Vi falt nå ned til en 41. plass i det gode selskap.
Ketil var vår ankermann og han skjøt et meget godt grunnlag på 97 poeng. Kun en "slenger" ut i 8-eren på siste stående og en "stang ut" med 9,9 på første stående ødela maksbildet for ham. Han skjøt oss med dette oppover listene igjen. Laget fikk 283 poeng i sin første lagfinale og endte til slutt på en flott 36. plass. Her må vi og huske at Ketil da skjøt mot de beste i de andre skytterlagene, inkludert mannen som innehar skive 1 i kongelaget senere i dag - altså eliten. Han endte som nr 32 individuelt blant de mange gode lagskytterne - 138 i tallet. Meget godt gjort Ketil!(Vedlagt - hans skive)

Vi gratulerer med en flott innsats ved å kvalifisere Nittedal til sin første finale og med en vel utført debut. Vi håper dette ga mersmak.

Hele fire seniorer fra Nittedal kvalifiserte seg til banefinalene under årets LS på Voss. Det var et høyt nivå på finaleskytingen denne gangen og mange uten medalje fra før skjøt seg relativt høyt oppover listene. Når sluttstrek skulle settes viste det seg at siste medalje gikk på 341 poeng. Dette var det dessverre ingen av våre finalister som klarte denne gangen.

Våre finalister var;
Daniel Jøndal Listou 240 poeng. Han skjøt en bra omgang og satte 9 gode skudd samt en irriterende 9,9. Med 99,9(!) poeng var han da marginalt fra fullt hus med andre ord og endte på 339 poeng totalt. Dette holdt dessverre ikke til stjerne for Daniel(har medalje fra før).

Bjørn Dahl 240 poeng. Han fikk på sin omgang tre niere og satte også en 4,7 (!) på nest siste skudd. Tilsynelatende kom fireren på grunn av tidsnød og dette skuddet ødela enn ellers anstendig omgang. Sluttsummen 331 poeng holdt ikke til medalje for Bjørn.

Odd Arne Samdal 240 poeng. Han skjøt til brukbare 96 poeng, men han var neppe fornøyd med å sette to stk 9,9, en stk 9,8 og en stk 9,7. Altså fire meget gode niere, men like fullt niere. Sluttsummen 336 holdt ikke til stjerne for Odd Arne(har medalje fra før).

Ketil Gundersen 242 poeng. Han gjorde en bra gjennomføring igjen og skjøt til gode 98 poeng med to stk 10,0 og en 10,1, "stang inn" med andre ord. Han hadde også en 9,9 som gikk stang ut samt en "dårlig" 9,2. Sluttsummen holdt dessverre ikke til medalje for Ketil. Finaleskytingen til Ketil i vedlegget.

Innbydelse til årets klubbmesterskap i baneskyting er lagt ut på DFS.no. Vi håper på godt oppmøte på årets KLM som avholdes torsdag 23. august.

Etter pålogging til "Mitt dfs" velger dere "Nittedal" for å komme til lagets informasjonsside hvor de kommende interne skytinger er lagt ut. Velg "Klubbmesterskap" og dere kommer til påmeldingssiden for dette.

Dette blir en fin øvelse for de som fortsatt ikke har forsøkt å logge seg på det nye informasjonssystemet. Lykke til!


Samlaget har nå plukket ut de seniorskytterne som skal representere Akershus under samlagsskytingen under LS på Voss. Daniel presterte bra under tilsvarende representasjonsoppgave på Viken II og har igjen blitt plukket ut til å representere Akershus i dette som er skytesportens svar på staffett på samlagsnivå.

Laget på Voss består da av: Simon Kolstad Clausen (Høland), Vebjørn Berg (Blaker), Halvor Thrane Svendsen (Rælingen) og Daniel.

Mange deltagere i finalen til tross så var det langt mellom toppresultatene for våre skyttere under Romeriksblinkfinalen på lørdag.

Daniel Jøndal Listou gjorde en god figur i kl 3-5 og hadde 242 poeng innledende og la på 95 poeng i den spesielle enkeltskuddsfinalen. Med sluttsummen 337 poeng var det kun to foran på listen, men også en med samme poengsum. Han måtta da ut i omskyting med rutinerte Olaf Svennebye Aanerud fra Blaker om bronsemedaljen. En omskyting Daniel tapte og måtte ta til takke med den bitre fjerdeplassen i det gode selskapet.

I klasse Rekrutt var også Sindre Olafsen svært nær en medalje, men også han måtte ta til takke med fjerdeplassen med 340 poeng. En 10-skudd som ikke var av vanlig "Sindre-klasse" ødela medaljefangsten for ham.

Også Lasse Jensen i klasse 1 kvalifiserte seg til finale med 241 innledende, men det ble for mye å hente inn og han endte opp som nummer tre uten at det ble delt ut medalje for den plassen i hans klasse.

Av øvrige må nevnes at Joakim Thue banket inn 100 poeng på 10-skudden etter å ha skutt seg bort på 15-skudden. 10-skudden var dagens suverent beste blant de gode juniorene, men ikke nok til å klatre til finaleplass.

Knut Atle Sørskogen Stovner skjøt vel også bra, men i Eldre Rekrutt holdt det ikke med 248 poeng for å komme med i finalen.

Vår ferske Rekrutt Amadeus Wang skjøt jevnt bra i sin finaledebut, men han har mer inne enn de 233 han fikk opp denne gangen. Å være kvalifisert til blink-finale skytingen er imidlertid en god prestasjon i seg selv.

For resultater, se vedlegget eller linken under:
http://www.skytterlag2.no/filestore/Skytterlag/Blaker_Skytterlag/liveresult/StartFrame.htm

May Helene har kastet støtten denne våren og gikk forrige helg over til Rekrutt også i konkurranser. Den ferske rekrutten var ikke snauere enn at hun i helgens stevner på Toten gikk hen og vant både på Gjøvik og i Snertingdal. Veldig morsomt at hun klarte å vinne selv om det ikke var rekordsummer i rekruttklassen denne gangen. Seiers resultatene var 329 i Snertingdal og 326 på Gjøvik etter å ha hatt 236 og beste skyting innledende begge steder. Hun hadde god 15-skudd på Gjøvik med 143 poeng og en veldig god 10-skudd i Snertingdal med 98 poeng, som bidro sterkt til klasseseirene. Begge steder var dette beste resultat på disse delene. Vi gratulerer så mye med medaljene.

For detaljer, se linkene:
http://www.skytterlag2.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=72078
http://snertingdal.skytterlag.no/
http://www.skytterlag2.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=72127

Etter å ha gått en avklarende runde med arrangøren viser det seg at også Joakim Thue og Rune Dahl er klare for finalen på Blaker. Vi har da med 9 skyttere som skal sloss i de forskjellige finalene. Dette er et bra antall skyttere for oss.

Finalelagene til Romeriksblinkfinalen er klare, se linken
http://www.skytterlag2.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=72034

7 Nittedalsskyttere er kvalifisert, Lasse Jensen, Daniel Jøndal Listou, Odd Østerhus, Sindre Olafsen, Amadeus Wang, Knut Atle Sørskogen Stovner og Steffen Nielsen.

Vi ønsker finalistene lykke til på Blaker lørdag.

Seniorskytterne i Nittedal fortsetter å overbevise i Romerikscupen og nå har NSKL 1 gjort som NSKL 2 og avansert til andre runde i A-cup. Firemannslaget gjorde dette etter å ha slått Gjerdrum 1 forholdsvis klart med 1346 mot 1321. Bestemann var denne gang Bjørn Dahl som skjøt gode 338 poeng pluss respitt. Se vedlegg for ytterligere detaljer.

Trekningen av runde 2 i A-cup er også foretatt og NSKL 1 møter gode Raumnes på Årnes mens NSKL 2 skal møte Gjerdrum 2 i Gjerdrum. To bortematcher altså, og det mot lag som skjøte gode poengsummer i første runde. Her er det duket for tøffe oppgjør. For alle resultatene fra runde 1, se side to av vedlegget.