Hopp til hovedinnhold

Klokken 21.30 mandag kveld har vi 375 påmeldte skyttere. Påmeldingen vil være åpen fram til og med onsdag.

Banene er nå klargjort for stevnet og vi har testet hele anlegget, slik at alt skal være klart til stevnet starter torsdag ettermiddag.

Vi har nå investert i bredbåndslinje fra Telenor på skytebanen og regner med å leverer live-visning for alle skytterne, samt kontinuerlig oppdatere resultatlister.

Påmeldingen er i gang og vil være åpen frem til dagen før stevnet starter. Se stevnets egen informasjonside.

Det har vært en travel stevnehelg med Skedsmo, Fet og Urskog sine vårstevner, mange var med og mange skjøt bra. Best var Odd og Knut Atle sine prestasjoner som begge banket inn 250 poeng på Fet under vårstevnet i helgen.

Se oppsummering fra Fet og Urskog i vedlegg.

Det er i øyeblikket i overkant av 300 påmeldte til årets pinsestevne. Rimelig likt fordelt på 100m og 200m. Det vil i praksis si at det har begynt å fylle seg opp litt på 100m. Se vedlegg for en oversikt over når det er ledige plasser akkurat nå.

Det årlige Skedsmostevnet er nå avholdt til tross for litt motstand blant naboer som blant annet stod på trykk i Romerikes Blad siste uke. Når det dro seg til viste det seg at han stod nokså alene om kampanjen og stevnet ble holdt som det skulle uten avbrytelser.

Vi stilte med en stor tropp - for det meste ungdommer - og Sindre Olafsen skjøt seg til en flott andreplass i Rekruttklassen. Ellers mye positivt blant eldre rekruttene idet hele fem av dem skjøt 248 poeng.

For flere detaljer, se vedlegget og/eller hjemmesidene til Skedsmo via linken: http://www.skytterlag2.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=69816

Påmeldingen til årets LS på Voss er nå åpnet på hjemmesidene til DFS og pålogging via "Mitt DFS". I og med at dette er et helt nytt påmeldingssystem planlegger vi å foreta en samlet påmelding fra skytterlaget. De som likevel ønsker å melde på selv er selvfølgelig fri til å gjøre det.

De som ikke har mottatt direkte mail om deltagelse og påmelding fra Per Einar kan ta kontakt med ham for påmelding. Vi satser vel på historiens største tropp?

Se vedlegg for detaljer fra DFS.

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Skytingen er terminfestet til 26.06.2026, se statutter og tidligere vinnere.

Tradisjonen tro har Rælingen også denne våren arrangert et eget Aspirantstevne for de yngste og ferskeste skytterne.

Vi deltok med 6 skyttere som presterte bra og koste seg.

Flere detaljer og noen bilder i vedlegget.
Se ellers flere bilder mv. via denne linken:
http://raelingen.skytterlag.no/

Selv uten å ha arrangert skyteskole sist høst synes rekrutteringen fortsatt å være god for skytterlaget. Dette gjør seg utslag i at vi i år er påmeldt med hele fem lag i romerkikscupen. 20 skyttere vil da bli engasjert i hver runde og dette er veldig bra. En pekepinn på at det står bra til er det faktum at foreløpig påmelding av NSKL-ungdommer til Skedsmostevnet i begynnelsen av mai viser hele 25 navn!!! Sterkt.

Tre av lagene i R-cup har skutt runde 1, en seier og to tap er foreløpig status. For flere detaljer, se vedlegg.