Hopp til hovedinnhold

Alle våre fem lag har nå skutt to runder i romerikscupen og til tross for at vi har mange lag med så har det lyktes for administrator Anne Helen Skartlien og hennes fem lagledere å stable gode lag på bena til alle matcher så langt. Dyktig håndarbeid bare det.

Lag 2 er vel de som har kommet best i gang med sine to seire, og de møter sterke Rælingen 2 i en spennende siste runde. Også lag 1 og 3 har en seier hver og har fortsatt muligheten til å gå videre til mellomspillet med seier i siste runde og "gode" resultater i de andre matchene i gruppen. For lag 4 og 5 blir det mest å fortsette å ha de sosialt og morro i og med at begge har gått på tap i sine første to runder.

Av enkeltresultater rager Joakim Thue sine 349 som junior høyest i matchen borte mot Høland. Strålende juniorresultat dette.

For flere detaljer, se vedlegg.

Nittedal II skjøt i går kveld første match i seniorenes Romerikscup. Laget hadde hjemmekamp mot Lørenskog.
Lag II er med for breddens del og har vel ikke de største ambisjonene om å ta hjem "cup-pokalen". Like fullt yter jo alle sitt beste og i går holdt dette i massevis mot et Lørenskoglag som nok har prestert bedre før. Tre av våre skjøt vel på det jevne, mens Per Olav klinket til med 340 poeng og ble dagens suverent beste skytter. Som vi sa - da ble det jo ikke noen "respittpoeng" på ham (fordi respitt kun kan bringe poengsummen opp til nettopp 340).

Laget fikk 1316 poeng mot Lørenskog sine 1291 - altså en trygg 25 poengs margin. Spenningen er stor i forhold til hvilke kanonlag vi møter videre i A-cupen.
Laget: Per Olav Listou, Bjørg Margrete Jøndal, Andreas Lunde og Per Einar Lunde.

Image
Steinar skjøt 346 (20) poeng i siste lag torsdag kveld. Det viste seg å holde helt gjennom hele stevnet. Det har vært mange gode utfordrere. Nærmest kom Thor Magnor Brath og Knut Bråthen, begge fra Kongsberg med hhv. 346 (12) og 345 (25) poeng.

Oddvar Staxrud vant klasse V55 med 344 poeng.

Temperaturen var nok mer etter skytternes ønsker siste dag. Derimot fikk vi en til dels svært skiftende vind som nok lurte én og annen skytter.

Skytterne på 100m så imidlertid ut til å takle forholdene bedre, da vi fikk nye skyttere på topp i alle klasser unntatt i klasse V73 hvor Odd Kolsrud vant med glitrende 350 peong med 32 innerblinker. Han ble imidlertid fulgt tett av Øivind Mørk som hadde 350 poeng med 24 innerblinker.

I klasse V65 satte Rolv Baadshaug fra Brumunddal ny personlig rekord med 350 poeng (28 innerblink) og vant foran Erik Jødahl fra Blaker 349 poeng. Begge skjøt i dag.

I klasse junior knep Mats Andre Hansen, Rælingen seieren med 349 poeng og én innerblink mer enn Andreas H. Ryen fra Stange og Romedal. Mats Andre har dermed tatt én seier i hver av rekrutteringsklassene her hos oss.

I klasse eldre rekrutt vant Jenny Stene med 350 poeng og 28 innerblink, 4 innerblink foran Tina Grøterud fra Sigdal.

I klasse rekrutt vant Marianne Jødahl Riste fra Blaker ganske klart foran vår egen Nicolai Svendsen Piela. De hadde hhv 339 og 335 poeng.

Stevnets klareste seier poengmessig tok vår egen Lasse Jensen med 248 poeng i klasse 1. 7 poeng foran neste skytter. Klasse 2 ble vunnet av Tom Ingar Nilsstua fra Raumnes med 243 poeng.

Vi har alltid hatt noen skyttere i AG-klassen. Gledelig i år var at vi ca dobbelt så mange deltagere som tidligere år. Best ble Hans Arne Mariåsen fra Sørum.

Det stilte 379 skyttere på standplass, noe vi er fornøyd med. Vi tror at arrangementet har gått rimelig greit. Dette til tross for at en koblingsboks i grava på 100 meter tok kvelden mandag morgen, og at vi dermed måtte kjøre med 2 færre skiver enn normalt. Vi løste dette ved å kjøre et ekstralag i pausen. Det har ikke vært noen protester til behandling hos juryen.

Presselistene er lagt ut. Link fra stevnets informasjonside.

Image
På Pinseaften har det vært mye god skyting på Varpet skytebane i Nittedal. Været har vist seg fra sin aller beste side, selv om vi har hatt noen vinddrag på ettermiddagen som har nappet litt i enkelte skudd. På hundremeter har vi ny skytter i ledelsen i klasse R, Nicolai Svendsen Piela fra Nittedal har føringen her med 335 poeng. I klasse J har hele "pallen" endret seg i løpet av dagen og på toppen er Andreas H. Ryen fra Stange & Romedal med 349 poeng og 23 innerblinker.
I veteranklassene er det ikke noen som har klart å tukte Normann Dahle og Odd Kolsrud i henholdsvis V65 og V73. På 200 meter klasse 3 - 5 holder Steinar Rudseter fra Blaker fortsatt stand, Thor Magnor Brath fra Kongsberg har i dag skudd samme poengsum, 346, men rangeres som nr. 2 med kun 12 innerblinker mot Rudseter's 20. Tom Ingar Nilsstua fra Raumnes har tatt føringen i klasse 2 med 243 poeng.

Søndag 1. pinsedag er det skytefri, men på mandag 2. pinsedag smeller det igjen. Vi forventer et deltakerantall tett oppunder 400 etter at 240 har vært i ilden, likevel er det fortsatt godt med ledige plasser utover hele dagen (se www.nskl.no eller ring 67 07 85 62 og avtal plass for mandagens skyting). Signe's Grill er åpen også på mandag og det serveres grillmat i tillegg til tradisjonell "skyttermat".

Image
Dag 2 er avsluttet, vi har hatt gode skyteforhold og mye god skyting med flere nye i ledelse. Tor Erlend Dahl Bentzen, Ådal, har tatt ledelsen i klasse rekrutt med 332 poeng. I klasse ER har Vegard Granlund, Rælingen, tatt over ledelsen med 350 poeng. Spørsmålet er om 22 innerblinker holder til seier. I juniorklassen er Gard Erik Seter fra Asker i ledelse med 345 poeng.

Ikke uventet har Odd Kolsrud fra Begnadalen lagt listen i V73, 350 poeng med 32 innerblinker er en solid ledelse og noe å bryne seg på.

På 200 meter har Nittedal's Lasse Jensen tatt ledelsen i klasse 1 med 248 poeng. I klasse 3-5 er Steinar Rudseter forsatt i ledelse med 346 poeng. I kveldens siste lag hadde vi et par utfordrere i Trond Bergan fra Jondalen og Knut Bråthen fra Kongsberg. Det kladdet litt i oppstarten og de endte begge med 345 poeng. Bråthen avsluttet 25-skudden med et forrykende grunnlag, 100 poeng med 9 innerblinker.

Vi takker for i dag og ønsker vel møtt igjen lørdag morgen.

Image
Det har vært en fin skytekveld med mye god skyting, men likevel uten de helt største resultatene i varmen.

Steinar Rudseter leder klasse 3-5 med 346 poeng. Han var faktisk den høyest rangerte fra standplass.no sin rangering som skjøt her i kveld :)

Det har vært 70 skyttere innom så langt, det betyr ca 10% frafall. Alle lister er oppdatert. Skytingen fortsetter i morgen klokken 17.30.

...og vi kjører live visning av alle skiver. Klikk på bildet av skiva.

Vi endte på 402 påmeldte til årets stevne.
Alle lister og oversikter er nå oppdatert med status slik den var en halv time før skytingen startet.

Vi er nå oppe i 399 påmeldte. Opplysningene som ligger ute er oppdatert nå i kveld (med unntak av oppropslistene, her henviser vi til http://skyting.pamelding.net).

Vi har valgt å la påmeldingen stå åpen litt til. Den vil lukkes brått og plutselig når vi ankommer banen torsdag for å gjøre klar anlegget til skyting. Eventuelle endringer/påmeldinger etter det tidspunktet kan kun gjøres pr telefon (67 07 85 62), mens det er personell på banen (se tidstabell).

Oppdatert vedlikeholdslogg er lagt ut og finnes under informasjon om skytebanene våre i menyen.

Image
I skrivende stund er det 396 påmeldte skyttere. Av disse er det hele 45 skyttere som ligger inne på http://www.standplass.no sin ranking over de beste skytterne i landet. Blant disse igjen er formsterke Katrine Lund som vant Lerum Cup sist helg. Du finner en oversikt over når de er påmeldt på stevnets egen lille infoside (se link i toppteksten). Opplysningene som ligger ute er oppdatert nå i kveld (med unntak av oppropslistene, her henviser vi til http://skyting.pamelding.net)

Vi regner også med å finne Odd Kolsrud, Norges i øyeblikket beste skytter på 100m og kanskje verdens beste veteran. Han har tidligere vunnet veteranklassen 3 ganger hos oss, blir det en fjerde? Han er påmeldt fredag 17.30. Bildet til høyre er fra i fjor. Vi har oppgradert til trådbundet bredbånd på skytebanen, og det vil være mulig å følge ham og de andre skytterne live under stevnet.

Det er spådd flott og varmt vær hele helgen med lite vind. Vi har plass til flere, og vi vil anmode flest mulig av etternølerne til å melde seg på. Vi registerer også at skyttere som av en eller annen grunn ikke kan komme, er flinke til å frigi plassen sin til andre.

Vel møtt i Nittedal!

Så satt det igjen på stevne for Daniel. 246 og 99 ga strålende 345 og en flott fjerdeplass i det gode selskapet.

For resultater fra Blaker og Høland, se linkene:
http://www.skytterlag2.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=69596

http://www.skytterlag2.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=70226

Nå ser vi frem til pinsestevnet på hjemmebane og i Rælingen. I skrivende stund er det 388 forhåndspåmeldte for skyting på Varpet og det bygger seg opp til en skikkelig festlig pinsehelg i år igjen.

For en fyldigere oppsummering, se vedlegget.